دزدگیر دوربین GAP

  • ۰
  • ۰

یکی از ساده ترین تعریف ها یا توضیحاتی می توان برای بالابر استفاده کرد این است که:
بالابر وسیله ای است که برای بالا و پایین بردن اشخاص و وسایل به ارتفاع بالا تر یا پایین تر استفاده کرد. اما باید توجه داشته باشیم که لیفتراک، جرثقیل و یا آسانسور با بالابر تفاوت دارد و در دسته بندی بالابر ها نیست.

بالابر ها دارای اشکال و اندازه های متفاوتی هستند و کارایی های آن ها با هم نیز تفاوت دارد.مکانیزم بالابری روی شکل و اندازه و حتی عملکرد و ظرفیت دستگاه تاثیر می گذارد. مکانیزم ها انواع مختلفی دارند که می توان به مکانیزم های هیدرولیکی، زنجیری و کابلی اشاره کرد. در بالابری هیدرولیکی مکانیزم بالابری توسط مدار هیدرولیک و انتقال نیرو توسط سیال تحت فشار تامین می گردد. در مکانیزم های زنجیری و کابلی نیروی لازم برای بالا بردن توسط وینچ برقی دستی تامین می شود. لازم به ذکر است که قیمت بالابر هیدرولیکی نسبت به انواع دیگر قیمت بالاتری دارد و عملکرد و کارایی و همچنین ایمنی آن نیز بیشتر است.

برای درک بهتر انواع بالابر ها می توانید به صفحه گروه صنعتی بیات مراجعه کنید.

به طور کلی بالابر ها بر اساس قابلیت های حرکتی دسته بندی می شوند که این دسته بندی ها شامل دو دسته است.

انواع بالابر ها چیست

بالابر ثابت نوع آکاردئونی(Fixed Scissor Lifts)

در این بالابر ثابت که شبیه به یک آکاردئون یا قیچی عمل می کند بازو های بالابر توسط یک جک باز شده و به ارتفاعی که می خواهیم می رسد. یکی از ویژگی های خاص این مدل می توان به ایمنی بسیار زیاد و حتی قدرت و ظرفیت زیاد آن اشاره کرد.

بالابر ثابت زنجیری و کابلی

در این بالابر نیروی مورد نیاز برای حرکت توسط یک موتور یا وینچ تامین می شود. وینچ کابل و زنجیری که به سبد بالابر متصل است را بالا و پایین می کند.
و این را باید اضافه کرد که امنیت این بالابر بسیار پایین است و مدام باید آن را بازرسی کرد تا از وقوع انواع حوادث خطرناک جلوگیری شود.

بالابر ثابت هیدرولیکی زنجیری و کابلی

در این نوع چرخ زنجیر و یا قرقره کابل توسط جک هیدرولیک نیمی از کورس حرکت و طی کرده و نیرو توسط زنجیر یا کابل به میز کار انتقال پیدا می کند و کل این مسیر را طی می کند و کاربرد این نوع در زمینه حمل بار می باشد. برای توضیحات و یا آشنایی بیشتر با بالابر هیدرولیکی که انواع مختلفی هم دارد می توانید به صفحه بالابر هیدرولیکی مراجعه کنید.

بالابر ثابت جک مستقیم

این نوع از بالابر ثابت در تعمیرگاه های اتومبیل و کارواش ها کاربرد به سزایی دارند و اکثریت با آن آشنا هستند. یک جک به طور مستقیم به میز کار متصل است و آن را بالا و پایین می کند.

چند تا از مشخصات بالابر جک مستقیم:

  1. ساده و قدرت مند
  2. نیازی به حفر چاه نیست
  3. موتور تک فاز یا سه فاز
  4. قابلیت تغییر ارتفاع
  5. نصب سریع و آسان

دسته بندی بالابر های ثابت:

  1. بالابر جک مستقیم از زیر
  2. بالابر جک مستقیم از بغل
  3. بالابر جک غیر مستقیم

بالابر های جا به جا شونده و متحرک(Aerial Work Platform)

این نوع بالابر برای استفاده اشخاص طراحی شده اند و قابلیت جا به جایی از نقطه ای ب نقطه های دیگر را دارند حتی برخی قابلیت جا به جایی در مسافت های بسیار طولانی را نیز دارند. از کاربرد های این نوع بالابر می توان به کار در خطوط برق، آتش نشانی، ارتفاع ساختمان ها و ... اشاره کرد.
بالابر های متحرک دو دسته دارند:

متحرک با دسترسی عمودی

در این نوع بالابر فقط به صورت عمودی پایین و بالا می رود و به هیچ عنوان حرکت افقی ایجاد نمی کند و برای کار باید دقیقا زیر محل کار قرار بگیرند. یک نمونه از این بالابر نوع هیدرولیکی آکاردئونی است.

متحرک با دسترسی عمودی و افقی

به این نوع به اصطلاح بوم لیفت(Boom Lift) گفته می شود و توانایی ایجاد دسترسی عمودی و افقی را دارد. برخی از این نوع به صورت بالابر پشت خودرویی( پشت کامیون ، پشت نیسان) و برخی هم به صورت خود کشنده هستند و برخی هم به صورت قابل یدک به بازار عرضه می شوند. مکانیزم این نوع بالابر هیدرولیکی است و ایمنی بسیار بالایی دارند.

بالابر خودرو یا کامیون(Truck Mounted Platforms)

بالابر خودرو وسیله ای است که برای حرکت عمودی خودرو و انواع وسایل نقلیه بین هر طبقه طراحی شده است و یا در مکان هایی مانند تعمیرگاه ها که خودرو را به ارتفاع بالاتر انتقال می دهند مورد استفاده قرار می گیرد. بالابر خودرویی انواع مختلفی دارد که کار اصلی همه ی آن ها قرار دادن خودرو در ارتفاع خاص و یا جا به جایی آن ها می باشد. برای مثال از جک بالابر خودرو در تعمیرگاه ها برای بررسی خودرو استفاده می شود.

ویژگی های بالابر خودرو

بالابر ها هر کدام می توانند وزن خاصی را تحمل کنند و در اندازه های مختلف طراحی شوند برای مثال یکی از مدل ها می تواند وزنی بین سه تا چهار تن را تحمل کند اما ظرفیت یکی دیگر از مدل ها دو تن باشد. قبل از خرید بهتر است تمام جوانب از جمله قیمت و کارایی را بررسی کنید. فقط کافی است به صفحه بالابر خودرو بروید تا آشنایی بهتری نسبت به آنها پیدا کنید.

کارکرد های بالابر خودرو

از نمونه کارکرد های این نوع بالابر می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. قابلیت تنظیم ارتفاع به صورت دلخواه
۲. حق انتخاب در اندازه های آن
۳. می توان در زمان مناسب در کمترین فضای ممکن آن را قرار دهید.
۴. این دستگاه با فولاد با کیفیت و گالوانیزه تولید شده اند و به راحتی می توان هر ماشینی را در آن ها قرار داد.

انواع بالابر خودرو

۱. بالابر خودرو هیدرولیکی
۲. بالابر خودرو پارکینگی
۳.بالابر خودرو تعمیرگاهی

گروه صنعتی بیات، تمامی مراحل ساخت و طراحی این گونه از بالا بر ها را از ابتدا تا مرحله نصب و برسی محیط برای نصب، همچنین مراحل سرویس و یا تعمیرات نیز توسط کارشناسان مجرب ما در گروه صنعتی بیات انجام می شود. به علاوه، مشاوران ما در گروه صنعتی بیات نیز آماده پاسخ گویی همه روزه به سوالات شما، اراعه مشاوره و راه نمایی به صورت رایگان برای خرید بالا بر هستند. شما می توانید در فضای مجازی نیز صفحات ما را دنبال کنید.

  • ۰۱/۰۹/۲۶
  • شاهین شاه نباتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی