دزدگیر دوربین GAP

  • ۰
  • ۰

ولنتاین

آیا تا حالا به این فکر کرده اید که ولنتاین از کجا آمده است ریشه و معنی اصلی آن چیست؟

روز ولنتاین در ۱۴ فوریه هر سال یا در تاریخ کشور خودمان ایران ۲۶ بهمن ماه اتفاق می افتد.

تاریخچه ولنتاین:

روز ولنتاین در واقع برگرفته از سنت روم باستان و مسیحیت می باشد در مورد این روز داستان های بسیاری وجود دارد یکی از معروف‌ترین این داستان ها مربوط به کشیشی است که در سال ۲۷۰ میلادی زندگی کرده است و انگار در این روز که روز عشق برای همگان است به قتل میرسد و نام ایشان برای  گرامی داشتن عشق جاودانه می ماند.

داستان از این قرار است در روم باستان در دوران فرمانروایی کلودیوس دوم کشیشی به نام والنتین می زیسته است.کلودیوس عقیده داشت مردان مجرد نسبت به  مردانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجو تر و بهتری می باشند به همین دلیل ازدواج مردان جوان امپراتوری روم را ممنوع کرد والنتین معتقد بود که این حکم ناعادلانه است مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می کرد هنگامی که کلودیوس این موضوع را دریافت والنتین را به مرگ محکوم کرد.

یک افسانه دیگر مشابه افسانه قبل می‌گوید شاید کشیش والنتین به دلیل نجات دادن و فراری دادن مسیحیان از آزار و شکنجه رومیان کشته شده باشد.

این افسانه با افسانه های قبل کمی متفاوت تر است این استان به اینگونه است که کشیش والنتین خود عاشق دختر زندانبان شده و اولین کارت والنتاین را خود او  قبل از مرگش برای آن دختر فرستاد و در آن نوشت:(از طرف والنتین تو.)

در خیلی از کشورها با توجه به سنت خود روزی مشابه ولنتاین برای عشق موجود است برای مثال در کشور خودمان ایران مناسبت هایی برای ابراز عشق وجود دارد.اولین مناسب جشن مهرگان نام دارد که در شانزدهم آبان ماه برگزار می‌شود و در آن مردم به کسانی که دوستشان دارند هدیه می دهند.دیگر جشن اسفندگان یا سپندارمذگان بوده که پنجم اسفند برگزار می‌شود و مردان به همسران خود هدیه میداده اند و از آنها تجلیل می کردند.

 روز ولنتاین چیست؟

روز ولنتاین یک جشنواره یا به عبارتی یک مناسبت برای تجلیل از عشق دوستی و محبت است که  هر ساله در ۱۴ فوریه مردم این روز را با ارسال پیام های عاشقانه و محبت آمیز به خانواده و دوستان خود جشن می گیرند.

این درست است که مردم در ولنتاین این پیام های محبت آمیز را به تمام کسانی که دوستشان دارند از جمله خانواده،پارتنر یا دوستان خود تبریک می گویند اما اما معمولاً روز ولنتاین برای ابراز عشق بین دو پارتنر می باشد.

روش های ابراز عشق:

مهمترین روش ابراز عشق بین دو پارتنر ابراز از طریق کلمات است.این ابراز که بهترین روش آن گفتن جمله (دوستت دارم) می باشد.همچنین میتواند در این مناسبت ها علاوه بر گفتن این جمله از طریق نوشتن یک متن و یا پیام عاشقانه صورت بگیرد.

معمولاً در کنار پیام های محبت آمیز  و جمله گفتن دوستت دارم یک کادو می تواند عشق شما را حسابی هیجان زده و خوشحال کند.

اما چیزی که همیشه بسیار حائز اهمیت است بسته بندی و یا ظاهر یک کادو می باشد چرا که در اولین نگاه چیزی که به چشم می‌آید ظاهر آن می باشد  و هنگامی که ظاهر یک کادو خوب باشد به دریافت کننده کادو حس خوبی منتقل می شود.

 یکی از چیزهایی که  در هنگام کادو دادن به عشق زندگی تان بسیار مهم است جعبه کادو می باشد.

 این جعبه با توجه به سلیقه یا نوع کادو می تواند جعبه چوبی، جعبه چرمی و یا ... باشد.

  • ۰۱/۰۸/۱۹
  • شاهین شاه نباتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی