دزدگیر دوربین GAP

  • ۰
  • ۰

منطقه 22 تهران

شهر تهران:

تهران پرجمعیت ترین شهر،پایتخت ایران و مرکز استان تهران می باشد.

این شهر با توجه به سرشماری سال 1395 بیشتر از 8 میلیون و 693 هزار و 706 نفر جمعیت داشته است.همچنین بر اساس برآورد سال 2018 سازمان ملل متحد سیب و هشتمین شهر پرجمعیت جهان و پرجمعیت ترین شهر غرب آسیا می باشد.کلانشهر تهران همچنین دومین کلانشهر پرجمعیت خاورمیانه است.

تاریخچه تهران:

تهران تاریخچه ای طولانی دارد له طوری که باستان شناسان معتقدند که زندگی در این تهران به دوران نوسنگی برمیگردد.در سال 1393 اسکلت یک انسان در منطقه مولوی تهران یافت شد که مربوط به هفت هزار سال پیش بود.

بر پایه تحقیقات و کاوش های علمی سیف الله کامبخش فرد در سال 1348 در ارتفاعات قیطریه دومین کشف بزرگ باستان شناسی تهران انجام شد که قدمت تمدن در این تهران را به سه هزار و دویست سال پیش می رساند.

در دوران صفویه بسیار بر اهمیت تهران اضافه شد.در سال 933، شاه تهماسب صفوی دستور ساخت حصاری با چهار دروازه و صد و چهارده برج را برای تهران داد.این کار که برای پشتیبانی از پایتخت آن زمان کشور که قزوین بود انجام شد بر اهمیت تهران اضافه کرد؛ پس از این نیز بناهایی شامل حمام، تکیه و مدرسهٔ خانم به دستور مهین‌بانو، خواهر شاه تهماسب، ساخته شدند.از دیگر رخدادهای مهم آن دوران، ساختن بازاری برای تهران بود که پس از ساختن حصار انجام شد. تعیین بیگلربیگی برای بلوک تهران به دست شاه عباس صفوی نیز بیش از پیش بر اهمیت تهران اضافه کرد.

در دوران قاجاریه آقا محمد خان پس از چندین بار تلاش برای به دست گرفتن تهران، بالاخره موفق به انجام این کار شد، در نوروز سال 1165، پس از چندین سال جنگ با خاندان زند و مدعیان پادشاهی، تهران را پایتخت ایران نام برد.در آن زمان جمعیت تهران بیشتر از بیست هزار نفر نبود و نیمی از تهران باغ و بستان بود.

اهمیت های تهران:

تهران از بسیاری جوانب دارای اهمیت های زیادی می باشد.

یکی از این جوانب جنبه اقتصادی می باشد.تهران کانون اقتصادی ایران می باشد و  اولین  منطقه صنعتی این کشور حساب می‌شود.

بر پایه آمار سال 1395 سهم تهران در کل تولید ناخالص داخلی ایران 21 درصد میباشد با اختصاص دادن نیمی از بخش صنعت کشور به خود، نقش مهمی در اقتصاد ایران را دارا میباشد.

مراکز خرید معروف تهران:

از مهمترین مراکز خرید تهران میتوان به بازار بزرگ تهران،بازار تجریش،مرکز خرید ایران مال مرکز خرید کوروش مرکز خرید میلاد نور و مرکز خرید قائم نام برد.

گرشگری تهران:

تهران یکی از مهمترین مراکز گردشگری ایران می باشد و دارای مجموعه ای از جاذبه های گردشگری است.

 از جاذبه های گردشگری تهران می توان به برج آزادی ، برج میلاد کاخ موزه سعدآباد باغ نگارستان باغ پرندگان و دربند و توچالو منطقه چیتگر نام برد نام برد.

تقسیم شهری تهران:

شهر تهران از نظر تقسیمات شهری به 22 منطقه تقسیم می شود.

جدید ترین منطقه تهران که که به شهر تهران افزوده شده منطقه 22 می باشد.منطقه 22 تهران که در شمال غرب این شهر واقع شده است بزرگترین مساحت را در بین مناطق تهران دارا می باشد.

منطقه 22 تهران شامل 4 ناحیه، 12محله و 28 شهرک با مساحت 5881 هکتار می باشد.منطقه 22 از سمت شمال به ارتفاعات البرز وصل می شود.همچنین از سمت جنوب به منطقه 21 و از سمت شرق به منطقه 5 وصل می شود.

این منطقه به دلیل جدید بودن و نزدیک به محله و دریاچه چیتگر بسیار دارای اهمیت می باشد.

محله چیتگر:

تاریخچه:

در گذشته زمین های این محله مربوط به خانواده فرمانفرمایان . فیروزگر بود که بعد از انقلاب  این زمین ها به سازمان زمین شهری واگذار شد.به مرور زمان و با مهاجرت افراد به غرب تهران این شهر با مشکلات ترافیکی رو به رو شد به همین دلیل مسئولان دولت تصمیم گرفتند که منطقه چیتگر را به شهر تهران اضافه کنند و محله ای جدید را به وجود بیاورند.

محله چیتگر تهران در شمال غرب تهران و منطقه ۲۲ شهرداری واقع شده است.

این منطقه از جوانب بسیاری دارای اهمیت های فراوانی می باشد.

یکی از این جوانب نزدیکی به دریاچه چیتگر می باشد.

دریاچه چیتگر:

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی تهران و ایران می باشد.این دریاچه دارای 130 هکتار مساحت می باشد که در نزدیکی آن مجموعه تفریحی بزرگی به مساحت 120 هکتار وجود دارد.

ایده اولیه ساخت دریاچه چیتگرمربوط به سال 1347 می باشد و سر انجام پس از بررسی  های لازم ساخت آن در سال 1389 آغاز شد و در اردیبهشت ماه سال 1392 افتتاح شد.

مجموعه تفریحی چیتگر دارای امکانات فراوانی می باشد.از جمله این امکانات می توان به مراکز خریدشهربازی رستوران ها و کافه هاماهیگیری در دریاچه چیتگر و دوچرخه سواری در مجاورت آن اشاره کرد.

مجموعه تفریحی بام لند با مساحتی بیشتر از ۶۰ هزار متر مربع واقع در نزدیکی دریاچه چیتگریکی از معروف ترین مراکز تفریحی محله چیتگر به شمار می رود.معماری مرکز تفریحی بام لند برگرفته از معماری قدیمی ایرانی مثل بادگیر های یزد و ستون های تخت جمشید و همچنین المان های مدرن و لوکس می باشد مرکز تفریحی بام لند دارای مراکز خرید کافه ها و رستوران های فراوان می باشد.

علاوه بر مرکز تفریحی بام لند مراکز تفریحی بسیاری درنزدیکی دریاچه چیتگر وجود دارد.

یکی از این جنبه های مهم آن جدید بودن این منطقه و رو به رشد بودن آن می باشد که زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در منطقه22 می باشد و می تواند توجه هر سرمایه گذاری را به خود جلب کند.

سکونت در این محله می تواند بسیار جالب باشد.

جدید بودن این منطقه و  وجود دریاچه چیتگر مراکز خرید و تفریحی بسیار زیاد توجه بسیاری از سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری منطقه ۲۲ تهران به خود جلب کرده است به طوری سرمایه گذاران که علاوه بر سرمایه گذاری برای مراکز تفریحی برای مجتمع ها و پروژه های مسکونی نیز سرمایه گذاری کردند.به همین دلیل در منطقه 22 تهران پروزه های مسکونی و تجاری و تفریحی زیادی دیده می شود.

پروژه برج تریتیوم و پروژه برج نرگس از جمله پروژه های مسکونی در منطقه ۲۲ می باشند.

 

  • ۰۱/۰۸/۱۹
  • شاهین شاه نباتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی