دزدگیر دوربین GAP

  • ۰
  • ۰

لوله های ساختمانی

لوله های ساختمانی نقش مهمی در سازه های ساختمانی دارند بطوری که نمیتوان از آن به راحتی عبور کرد. اما باید این را بدانیم که لوله ها انواع مختلفی دارند و در مکان های مختلف کاربرد های متنوعی نیز دارند در بعضی از مکان ها باید از لوله های فلزی استفاده کرد که آن نیز به نوبه خود انواع مختلفی دارد. در بعضی از قسمت ها باید از لوله های پلاستیکی استفاده کرد. استفاده نادرست از جنس، اندازه و نوع لوله ها در پروژه ها میتواند خسارات زیادی را به بار بیاورد. در کل لوله هایی که برای انتقال آب در ساختمان تعبیه می شوند به انواع لوله های گالوانیزه، چدنی، پلی پروپیلن، پی وی سی (PVC)، پنج لایه و پلی اتیلن تقسیم می شوند.
 

لوله های فولادی در ساختمان

یکی از رایج ترین لوله ها در صنعت ساختمان سازی لوله فولادی برق است. لوله فولادی استوانه‌ای توخالی است که از آن برای انتقال یا نگهداری سایر مواد و مایعات استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر لوله فولادی وسیله ای جهت حفاظت مواد داخل لوله از محیط بیرونی آن است و همچنین وسیله ای برای انتقال مایعات و سیالات می باشد.
امروزه علاوه بر مایعات، لوله های فولادی میتوانند برای انتقال مواد جامد نیز مورد استفاده قرار گیرند البته این موضوع در فواصل کوتاه صدق میشود.
برای فرم دهی به این لوله‌ها از روش هیدرو فریمن استفاده می‌شود که خود به سه طریق انجام می‌پذیرد که عبارت‌اند از:
  • فشار پائین
  • فشار بالا
  • فشار متغیر
برای فرم دهی و نصب این لوله های باید از متخصصین مجرب و کار کشته کمک گرفت. شما میتوانید از متخصصین و طراحان مجرب و کارکشته ما در شرکت تامین صنعت قائد کمک گرفته تا با تجربه بالای خود کار نصب این لوله را برای شما انجام دهند
 
لوله های فولادی با توجه به مشخصاتی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. هر کدام از انواع لوله های فولادی نیز با توجه به ویژگی های خود کاربرد متنوعی در صنایع مختلف دارند. لوله گازی، لوله مسی، لوله اسپیرال، لوله مانیسمان، لوله داربست، لوله لنس، لوله گوشت دار، لوله مبلی، لوله api، لوله آتشخوار، لوله جدار چاه، لوله صنعتی، لوله گالوانیزه، لوله استنلس استیل، لوله بدون درز مانیسمان، لوله درز دار از انواع لوله های فولادی در ساختمان سازی هستند که هر کدام کاربرد ها، ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود را داراست.
 

لوله فلکسی

هادی‌های جریان برق و انواع کابل‌های دیگری مانند کابل‌های مخابراتی که در صنایع متفاوت مثلاً ساختمان‌سازی، کشاورزی و غیر استفاده می‌شوند نیاز به حفاظت دارند تا در مقابل عوامل خارجی مقاومت بالایی داشته باشند و امکان آسیب رسیدن به آنها به حداقل برسد. در صنایع متفاوت پیشگیری از خوردگی و پوسیدگی فلزات همیشه بحثی مورد توجه بوده و برای همین روش‌های مختلفی به این منظور استفاده شده است مانند پوشش دهی با رنگ، پلاستیک، پی وی سی و پوشش‌های دیگر مثلا گالوانیزه. برای حفاظت از سیم‌ها معمولاً از لوله‌هایی به نام لوله برق استفاده می‌شود که جنس آنها می‌تواند فلزی، پی وی سی، گالوانیزه، upvc و حتی پلاستیک باشد که هر کدام از آنها با توجه به شرایط و ویژگی‌های خاصی که دارند در شرایط متفاوتی استفاده می‌شوند.
 

لوله های خرطومی

در ساخت لوله خرطومی، از گرانول پی وی سی و مواد دیگری استفاده می‌شود. سیم‌های برق به این دلیل که جریان برق را از خود عبور می‌دهند باید در پوشش‌های مناسب و عایق نگهداری شوند تا به ساکنین در زمان استفاده آسیبی وارد نکنند. برای تولید این لوله‌ها نیز باید انواع استانداردهای لازم توسط تولیدکنندگان رعایت شده و از بالاترین کیفیت برای آنان استفاده شود. مهم‌ترین ویژگی بارز لوله خرطومی این است که از سیم‌ها در برابر انواع عوامل مختلف و ضربه‌ها محافظت می‌نماید.
 
 
 
 
 
  • ۰۱/۰۵/۳۰
  • شاهین شاه نباتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی